04 mars 2007

Medisinsk post.....

Som et resultat av traume har Camilla utviklet diabetes 1, og parallellt med fantastisk opptrening av fysioterapautene her på Ullevål Sykehus, lærer vi oss insulinpumpen hun må bære på kroppen, og alle aspekter rundt diabetesen. Vi søkte mens vi var på intensiven plass på Sunnaas Sykehus, og etter å ha bestått opptakskravene fikk vi gledelig melding om at Camilla og jeg får flytte dit mandag 12/3. Camilla må nå ha tilmålt trening og ikke for mange inntrykk av gangen. TV er forbudt og vi prøver å kun stimulere 1 sans av gangen. Camilla og jeg snakker om "svampen" som er inni "nøtteliten" (hodet), og "svampen" må også trenes. Hun husker det meste og er for det meste som før. Selv sier hun det så fint: "Pappa-jeg tror alle tenkemennene min er iorden nå! Men noen av huskemennene er fremdeles på ferie!!" Det er helt fantastisk hvordan hun har krafset seg tilbake til nesten der hun var. Og jeg tror de fleste her på Ullevål oppfatter hele historien som et lite mirakel.....