13 oktober 2009

Tidenes lørdag.....

Oslo Horse Show sitt familieprogram ble åpnet med Camillas innslag. Morten Aasen leste innledningen mens Camilla og Laddy skrittet pent rundt og ventet på startsignal. Dressurprogrammet ble vist frem til musikken "Se på mig" av Jan Johansen, etterfulgt av et intervju med Camilla foran et fullsatt og gråtende publikum. Nærmere 10.000 i antallet. Det har vært svært mye trening og koordinering foran showet, og Camilla gjennomførte med en styrke få greier etter henne. Stående applaus flere ganger vitnet om at historien rørte ved de flestes hjerter. Camilla ble også beveget over voldsom oppslutning både før og etter innslaget. Jeg personlig er ekstremt stolt og imponert over min datter som viser at hun er helt rå når det gjelder!! Sjelden sett maken til hennes prestasjoner selv blant voksne, og Camilla er jo bare 14 år.....

Camilla, Laddy og jeg ønsker å rette en stor takk til alle som gjorde showet gjennomførbart: Kone Karianne, trener Stine, trener Isabelle og Morten, Annhild, Alyce og Anne fra Oslo Horse Show. Tusen takk for at dere hjalp Camilla til å få sin drøm gjennomført!! Det har rent inn med gratulasjoner til Camilla og oss etter showet. Takk til alle som har ringt eller sendt gode ord, og ikke minst takk til alle sykepleiere, leger og venner som tok turen til Telenor Arena kun for å se Camilla! Det varmer at så mange tenker på oss.

Det har vært mye mediefokus på Camilla før og etter showet. Noe har vi styrt unna og noe har vi sagt ja til. Det har vært en fin artikkel på hest.no og en til er på gang. Både i stevneprogrammet og i bladet Hestesport har hun fått spalteplass. Dog føler jeg at innslagt på Lørdagsrevyen tok kaka. En stor takk til Odd og Per for fantastisk filming og klipping, etter å ha følgt oss i 5 dager med kamera og spørsmål! Mange er lei for at de ikke fikk sett dette, og noen sliter med å finne det på NRK sin nettTV. Her følger linken: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/558772 Se de første 35 sekundene og dra så glidebryteren frem til ca 16 minutter å se resten av innslaget. Anbefaler lommetørkle.

Camilla og vi har vel straks "landet" nå etter helgens mediefokus, og hverdagene går som før. Det skjer noe spennende igjen i månedsskifte november/desember, men vi får la det være en hemmelighet inntil videre. Det dreier seg om TV det er vel alt jeg kan si foreløpig. Så følg med på bloggen.....

9 kommentarer:

  1. Hei. Jeg var på OHS, og jeg kan ikke komme over dette her. Helt utrolig. Camilla og Laddy var kjempeflinke, og jeg satt med tårer i øynene hele programmet. Jeg filmet, så hvis dere vil ha film fra hele porgrammet ligger det her : http://www.youtube.com/watch?v=ZbcgNxo5EXk

    Det er bare å låne filmen :) Jeg blir bare glad for det!

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg skulle gjerne vært på OHS og sett på Camilla, men så videoen, og vil bare si hvor utrolig flik jeg synes hun er, og at det er så sinnsykt bra av henne å stå på slik hun gjør, hun og hesten virket som et virkelig "dreamteam"! Hun virker som ei kjempetøff jente, og jeg tror nok hun har hele heste-norge i ryggen, og blir sett på med stor respekt! :-) Så stå på videre Camilla, jeg står virkelig i respekt for deg! Også har du jo veeldig fint navn også, jeg heter nemlig Silje Camilla Furre Hansen, så vi heter nesten akkurat det samme! :-D :-)

    SvarSlett
  3. Jeg må virkelig si at Camilla var utrolig flink! Laddy også. Jeg sto med tårer i øynene, og måtte virkelig holde de tilbake for å ikke gråte! Camilla er en utrolig tøff jente, og et stort forbilde!

    Hilsen Helene Skuland

    SvarSlett
  4. Så fantastisk flott! Du har en fantastisk jentunge pappa'n!

    SvarSlett
  5. Jeg så Camilla og Laddy på Oslo Horse Show:)
    jeg satt med tårer i øynene, dere var så utrolig flinke. hadde også lest om camilla på forhånd, du skal vite at du er ei utrolig sterk jente ! Stå på

    SvarSlett
  6. blei veldig rørt på oslo horse show når hun red inn osv... og øyene mine var vel ikke de eneste som måtte tørkes. har selv mistet noen veeldig nære i en ulykke.... hilsen mari. (mari_b_hoffart@hotmail.com

    SvarSlett
  7. Helt utrolig :) Rørende... ble tipset om historien av min datter som er en skikkelig "hestejente".

    Men hvorfor heter bloggen Silje Camilla??

    SvarSlett
  8. har nettopp lest hele bloggen her, og jeg er imponert! :)
    ble rørt av historien, og ønsker dere god lykke videre ! :)

    SvarSlett
  9. Hun heter Silje Camilla, men blir bare kalt Camilla :)

    SvarSlett

Husk at bloggen leses av både unge og gamle!